duminică, 22 aprilie 2012

Interviu cu actorul coreean Bae Su Bin (Sayong diîn Jumong

Îl știm din Jumong, din Dong Yi, din Tentația îngerului și altele.


Acest interviu a fost într-o revista japoneza, în august 2007.


Cealaltă jumătate a lui Sosuno


Un actor de top, cu un trecut în China

Întotdeauna alături de Sosuno - Han Hye Jin- a fost frumosul Sayong, una dintre cele mai mari atractii din Jumong, inca de la inceputul difuzarii.
Cine este acest tip talentat şi frumos, aparent venind din nicăieri, ca să iasă la iveală în Jumong? Aceasta probabil ar fi putut fi reacţia multor spectatori.
Cu toate acestea, el aparut în roluri secundare în mai multe drame coreene. Iniţial, el a inceput cariera de actor la varsta de 25 de ani, atrăgând atenția directorului Wong Kar Wai din Hong Komg, în timp ce acesta era într-o vizită în Coreea de Sud. Aceasta a devenit rampa sa de lansare pentru un debut în China. El a revenit în cele din urmă în patria sa, la vârsta de 28 de ani, cu un nou început. În ciuda faptului că arata ca o stea, el a căutat în mod constant provocari pentru a-și îmbunătăţi şi aprofunda actoria. L-am întâlnit pe Bae Soo Been, o tanara stea a cărei pasiune pentru actorie arde ca un foc.

Hermafrodit şi Strateg inteligent
-trăsăturile lui Sayong


Bae Soo Been, actorul pe care l-am întâlnit la o cafenea din Gangnam, Seoul, nu arata ca vreunul dintre personajele sale de până acum, ci cu sprâncenele groase şi barba. În timpul interviului, sentimentul meu au trecut de la simpla satisfacţie de a întâlni un bun actor, la încredere şi aşteptări pentru viitor, datorită manierelor, polititeții sale şi răspunsurilor profunde şi sincere. În ciuda faptului că a inceput cariera mai târziu decât majoritatea, primul său pas energic actoria lumii este de valoare.

-Am auzit că, la început, vi s-a oferit rolul lui Daeso.
- Da. Totuşi, în cele din urmă am ajuns să joc "Sayong". La început am respins acest rol, căci m-am întrebat dacă aş putea să-l prezint în mod eficient, și cum aceasta ar afecta caracterul personajului,în sine. Cu toate acestea, m-am gândit că Sayong ar fi un rol mai dificil decât Dae so, toate lucrurile au fost luate în considerare. Am vrut și să mă testez. Ca fiecare actor, probabil, încerc să mă schimb, la fiecare rol. La prima vedere, Sayong nu mi se potrivea. (Rade) Dar, în timp ce jucam, cred că am început- încet să intra în rol tot mai mult şi mai mult.

-Ce aspecte ale lui Sayong au fost atrăgătoare pentru tine?
- Inițial, nu a fost vorba de o relaţie între persoane de acelaşi sex. Sayong era fost un strateg inteligent, cu un aspect asexuat. Era mereu foarte calm, cu o logică peste orice tip de sentimente si urmarit mereu beneficii personale. Sayong a fost, în acest sens, opus lui JHyub-Bo, care este cu inima caldă şi foarte curajos. Aşa că atunci când am început să discutăm rolul cu scriitorul, relaţia cu Hyub-Bo nu a fost de homosexualitate, dar tensiunea şi argumentele au evoluat astfel, datorită naturii lor diferite. Am avut sentimentul că tensiunea dintre cei doi ar putea eventual avea acordul spectatorilor, dar nu am crezut niciodată că vom merge până la homosexualitate. (Râde) Aşa cum a mers drama, cred că scriitorul a schimbat direcţia.

-Pe ce-ai pus mai mult accentul, jucând un personaj complex ca Sayong?

Deoarece Sayong a fost o figură puternic de la început, am vrut ca el să-şi exprime personalitatea, în raport cu alţii. De exemplu, atunci când conducea Sosuno compania, Sayong i-a fost ca o sora, și am vrut să-l facă să se simtă ca personajele vesele gay pe care le vedem în Sex and the City. În timpul întâlnirilor strategice, am pus accentul pe recea sa judecată, dar cu Hyub-bo am încercat să arate mult mai feminin. Când a trebuit să lupte, m-am gândit că ar fi bine dacă el și-ar arata mai mult din masculinitatea sa. Prin afişarea trasaturilor sale de personalitate diferite, am încercat să nu plicitisesc spectatorii.

- Făcând aceasta, trasaturile de personalitate ale lui Sayong, caracteristice unui strateg ca Zhuge Liang, au fost oarecum compromise.
Am luat în considerare acest fapt la început, dar caracterul uşor s-a schimbat intr-un personaj mai melodramatic. Ştiu că publicului i-a plăcut foarte mult, dar ca actor, eu regret acest aspect. Am fost dornic şi gata de a arăta strategul sau tacticianul înţelept la fel de bine ca și restul.

Deoarece barba mea creste atât de rapid, am fost nevoit să arăt feminitatea prin comportamentul meu

-Am auzit că jucându-l pe Sayong aţi încercat proiectarea figurii unui geniu care avea calități pe care alții nu le au.

Nu ştiu ceea ce alţii ar putea crede, dar când am defilat pe podium pentru designerul Andre Kim, înainte, am avut impresia că e un geniu, că e cineva cu un dar ceresc şi că aceasta este singura cale pentru ca cineva ca el să poată trai. Aşa că am vrut să-lînfăţişez pe Sayong ca pe cineva binecuvântat cu un dar. Cu toate acestea, acest aspect a dispărut, şi doar aspectele cele mai melodramatice s-au evidenţiat în drană, astfel încât aspiraţiile mele pentru Sayong, încet, au disparut. Mă tem că în cazul în care Andre Kim îl vede pe Sayong, ar putea fi ofensat. (Râde)

-Unde ai găsi idei pentru a portretiza aspectele hermafrodite ale lui Sayong?

Am observat cu atenţie femeile. Am studiat modul în care femeile vorbesc şi se comportă, modalităţile de a privi atractiv şi interesant. În acest sens, într-adevăr  Sayong ,i-a cerut o gândire profundă, şi e ceva ce nu pot uita. Suficient să cred că, probabil, niciodată nu mă voi mai întâlni cu acest tip de personaj.
-Şi în privința aspectului fizic, a fost ceva de care ai avut grijă?

Am experimentat cu make-up-ul, astfel încât conturul să arăte strălucitor, şi acesta fost doar una din cele mai multe tentative. Îmi ridicam, uneori, sprâncenele, pentru a le face să arate mai clare, de exemplu. Stilul Sayong al parului s-a ivit din atât de multe încercări şi erori. La început, lăsam liber  pe deplin parul meu, dar atunci nu am putut filma din cauza vântului. În primul episod am purtat o bandă  pe frunte, dar nu era chiar ceea ce am vrut. Stilul de par Sayong, jumătate strâns, a fost ultimul rezultat al mai multor studii. Gil Kong în filmul Regele şi Clown are un stil de par similar, şi cred că au ajuns la aspect prin încercări similare. (Rade) Nu am intervenit în timp ce filmam, arătând mai feminin, şi s-a pus accent mai mult pe fata mea în timp ce filmam.

-Arăți destul de diferit, cu barbă.

Sunt destul de păros. (Râde) Când jucam Sayong, am ras o mulţime. E chiar  mare lucru:trebuia să mă rad şi să nă nachiez din nou. La început, am crezut că era  un defect ca Sayong să aibă urme de bărbierit. Dar în timp am decis ca acestea să fie marca lui Sayong. Sayong nu este nici bărbat, nici femeie, astfel încât, chiar dacă se comporta un pic feminin, se uită un pic masculin - așa e mai bine. (Rade) E minunat să fii un tip frumos, evident, dar oricum, ce pot sa spun, sunt multumit de ceea ce am. (Râde)

-Aveați și un papagal?

L-am adus tocmai ca să exprima latura delicată a lui Sayong. La început am crezut că aș folosi o lăută sau un flaut de bambus aș spori delicateţe lui Sayong. Dar acestea au fost frecvent utilizate în chineza Wuxia (Arte Marţiale), în drame, astfel ca ar arata prea convenţional. Aşa că am decis să folosesc o pasăre şi l-am crescut cu 6 luni înainte. M-am antrenat să aterizeze pe mâinile mele, deoarece era un pui. Numele său este Kiki, iar eu nu-l pot abandona, chiar dacă drama s-a terminat (rade). Îl țin la mine acasă. Familia mea îl place mai mult decat îl plac eu acum.

Debut în China
Revenire la roluri în limba maternă 

- Ai menţionat o dată într-un interviu că nu a fost portretizată Sosuno prea corect, în dramă.

Scene cu Sayong au fost şterse, și cred că, cu o parte din ele, ar fi fost mai bine portretizată. Motivul fiind, desigur, că titlul filmului este Jumong, dar planurile iniţiale au fost s-o înfăţişeze pe Sosuno ca Regina de Fier, ca un simbol al ei ca și conducator de sex feminin. Dar, în drama noastră, ea a fost portretizată mai mult ca un comerciant. Desigur, ea a avut abilităţi excelente de afaceri, dar eu, de asemenea, cred că ea a avut o conducere puternică. Ea a avut de energie pentru a rupe relaţiile cu Goguryo şi de a-și stabili Regatul ei la Baekje, asa ca merita un tratament egal cu Jumong. Sayong a susţinut că Sosuno ar trebui să fie Regina până la final, dar acest element nu a fost niciodată descris suficient de bine pentru a fi eficient. Jumong a fost născut pentru a fi un rege şi a devenit un rege așa cum trebuia să fie, dar Sosuno, cu un astfel de talent, viziune, şi cu competenţele de decizie a fost, de asemenea, destinată să înființeze două ţări. A fost o persoană foarte specială, dar acest aspect nu a fost niciodată subliniat, astfel încât pretenția sa la tron era lipsită de legitimitate. De aceea, unii spectatori au criticat faptul că ea a vizat tronul. Dacă ne-am fi concentrat mai mult pe Sosuno, povestea s-ar fi schimbat complet. Poate că ar fi fost un pic mai dramatică şi mai plină de evenimente. (Râde)
- Cum ai devenit un actor?

Făceam fotografii înainte de serviciul militar, astfel încât am crezut că voi  deveni un fotograf profesionist. Mama mea m-a încurajat apoi să fiu actor. Îi sunt foarte recunoscător pentru sfaturi.

- Ai debutat în China, atunci?

Da, atunci când regizorul Wong Kar Wai a vizitat Coreea, am fost la un spectacol de moda. El mi-a oferit să lucreze cu el, după ce a văzut spectacolul, asa ca m-am dus în China, în 2000. Am avut sesiuni de instruire de la Şcoala de Film de la Beijing şi am învăţat Kung Fu şi chineză. Deşi am avut ceva de lucru în Taiwan, China şi alte teritorii, debutul meu oficial a fost în drama regizata de chinezul Yang Yang. Am stat în China 3 ani.

-Atunci, de ce te-ai întors în Coreea de Sud și ai lăsa experienţa în urmă, în China?
Directorul Yang Yang a fost o persoană fantastică, dar m-am gândit că ar fi mai bine să lucrez în Coreea. Mai mult decât atât, am vrut să-mi exprime sentimentele mele în limba mamei mele şi cu  vocea mea. Aşa că am venit înapoi în Coreea, dar nu a găsit nimic și am petrecut un an fără a face nimic special. Nu aparțineam unei agenţii şi eram disperat să joc. A fost un timp destul de greu pentru mine. Apoi mi s-a spus că regizorul Lee Jae Kyu şi scriitorul Jung Soo Hyung voiau  sa lucrez cu ei  într-o dramă.  Am crezut că nu voi avea un loc de muncă timp de un an şi nici după aceea, asa ca am avut părul tăiat complet. A fost o dramă bună, si am primit feedback-uri pozitive.

Teatrul este mai atractiv  decât Jumong 
Am fost nemulţumit de mine însumi 

- Asta e motivul pentru care a apărut ca cameo in "Fashion 70," din cauza relaţiei cu ei?

Da. Chiar îmi place munca mea şi unul dintre motive este acest loc de muncă este, în principal, despre solidaritatea cu oamenii. Mă simt în siguranţă aici. Când întâlnesc oameni frumosi, vreau să continui relaţia, şi să fiu încurajată de ei.

- Chineza ta suna atat de fluent atunci când ai jucat un soldat chinez.

Eu pot comunica în limba chineză, într-o anumită măsură. (Rade) vorbesc limba engleză şi chineză, un pic, si, recent, am ajunge dorinţa de a învăţa japoneză. Este un limbaj foarte atractiv şi aş vrea să-l pot întâlni pe actorul meu preferat,  dl Watabe Atsuro. El este un actor sincer, aşa că doresc  a-l întâlni atunci când vizitez Japonia.

- Ai spus că ai o prietena, inca de la debutul tău?
Am căzut în capcanele reporterului (râde). Bărbatul şi femeia se poate despărți chiar şi în timpul căsătoriei, la fel și alte persoane. Eu nu sunt sigur de viitorul meu, dar cât timp  mă văd cu ea, vreau să fac tot ce e mai bine pentru ea, deci nu am ascuns că am o prietena.

-Care crezi că este personalitatea ta?

Sunt cam  strict, cu mine. Dar nu sunt exigent cu alţii. Chiar dacă sunt stresat, nu nă exprimăm. Eu, de obicei, nu îmi descarc furia mea pe alte persoane.

- De ce ai ales o piesă pentru urmatorul tau proiect, după "Jumong", și nu un film? Se pare ca experienta prima într-un joc.

Ma uit frecvent la piese de teatru, și invidiez actorii, pentru energia lor. Mi-am simţit deficienţe mele ca actor, astfel încât am vrut să mă provoc şi să evoluez. Am crezut că pot învăţa o mulţime, prin joc, astfel încât nu am ezitat în a alege.  A fost ceva de care aveam nevoie pentru a-mi reincarca energia mea, ca actor.

-Care este urmatorul tau proiect?
Indiferent de gen, aş dori să joc un personaj cu care să mă identific rapid. Printr-un rol provocator, eu cred că experienţa mă recompensează şi mă energizează. Cel mai important lucru este dacă pot deveni acea persoană sau nu. Dar în timp, am nevoie pentru a mă relaxa şi a controla starea mea. Am realizat că am lucrat non-stop în ultimii 2 ani. Am nevoie de ceva timp liber. După joc, am fost in Grecia,  15 de zile, singur. De fapt, eu fac exerciții numai atunci când urc munţii, dar în aceste zile merg la sala de sport, vreau să vă arăt o parte diferită de mine. (Rade) Dl. Jung (scriitor)  planifica acum un film cu gangsteri, eu nu sunt sigur dacă voi fi ales, deoarece aceasta depinde de noroc, într-un fel. În acest sens, e încă incert, dar ar putea fi un gangster, urmatorul meu proiect.

Niciun comentariu:

Postări populare

Milano

You Belong in Milan
Stylish and sophisticated, you want to enjoy a truly European life - away from tourists!
Milan fits you perfectly. Great shopping, high quality food, lots of culture... with very little hype.
Powered by BannerFans.com

Totalul afișărilor de pagină